Θεραπεία της κατάθλιψης … με φυσικές μεθόδους !

November 15, 2016 Comments Off on Θεραπεία της κατάθλιψης … με φυσικές μεθόδους !
Θεραπεία της κατάθλιψης … με φυσικές μεθόδους !

Η κατάθλιψη ανά τον κόσμο !

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, η κατάθλιψη έχει χτυπήσει την πόρτα σε περισσότερους από 350.000.000 ανθρώπους σε ολόκληρο τον πλανήτη, γεγονός που σίγουρα δεν μπορεί να μας αφήσει ατάραχους.

Η κατάθλιψη ή αλλιώς μείζονα καταθλιπτική διαταραχή, είναι μια πολύ διαδεδομένη στις ημέρες μας διαταραχή της ψυχικής διάθεσης, με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην καθημερινότητα του ατόμου, στην κοινωνική και σεξουαλική του ζωή, την εργασία και τη διατροφή του, όσο ακόμα και στον ύπνο του και την ποιότητα της ξεκούρασής του.

Πολλές φορές η κατάθλιψη μπορεί να επιφέρει σοβαρά προβλήματα υγείας στο άτομο που πάσχει από αυτή … και για τον λόγο αυτό δεν είναι κάτι που θα πρέπει να παίρνουμε αψήφηστα !

Πώς διακρίνω την κατάθλιψη …

Πολύ συχνά τείνουμε να συγχέουμε τη θλίψη με την κατάθλιψη, αλλά η θλιψη ΔΕΝ συνεπάγεται απαραίτητα και πρόβλημα κατάθλιψης ! Οι περιπτώσεις κατάθλιψης διαφέρουν από άτομο σε άτομο (όπως επίσης και τα κλινικά συμπτώματα), ωστόσο υπάρχουν ορισμένα βασικά συμπτώματα της κατάθλιψης, κοινά στα περισσότερα άτομα που πάσχουν από αυτή, και που μπορούν να μας “μαρτυρήσουν” το πρόβλημα ! Μερικά από αυτά είναι τα ακόλουθα :

  • ο προβληματικός / ελλιπής ύπνος
  • τα πεπτικά προβλήματα
  • ο οξύς πόνος στο στήθος
  • ο οξύς πόνος στο στομάχι
  • η αδικαιολόγητη κούραση / εξάντληση
  • οι συχνοί και έντονοι πονοκέφαλοι
  • οι μεταβολές της όρεξης
  • ο πόνος στην πλάτη
  • οι μεταβολές του σωματικού βάρους
  • η απώλεια ενδιαφέροντος για το σεξ
  • οι μεταβολές διάθεσης του ατόμου
  • η σταδιακή απομόνωση του ατόμου από τον περίγυρό του

Πώς διακρίνω ένα καταθλιπτικό άτομο με τάσεις αυτοκτονίας ;

Ένα καταθλιπτικό άτομο είναι χαμένο στις σκέψεις, τους προβληματισμούς και τα άγχη του. Ωστόσο, ο περίγυρος του ατόμου, πολλές φορές τείνει να δικαιολογεί, να παρερμηνεύει ή να μειώνει τα ορατά συμπτώματα που αντιλαμβάνεται, με αποτέλεσμα το άτομο να βουλιάζει ακόμα περισσότερο στην κατάθλιψη.

Πότε όμως μπορεί αυτό να γίνει επικίνδυνο ;

Πότε ένα άτομο αρχίζει να σκέφτεται την αυτοκτονία ως λύση ;

Πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε ένα άτομο με αυτοκτονικές τάσεις ;

Πολλές αυτές τα συμπτώματα αυτά δεν είναι τόσο ευκρινή ή μπορούν εύκολα να χαρακτηρισθούν ως απλό στρες, άγχος ή στεναχώρια. Ο βαθμ΄πος επικινδυνότητας για αυτοκτονία διαφέρει από άτομο σε άτομο, ενώ ειπεισέρχονται και παράγοντες όπως :

  • το φύλο
  • η ηλικία
  • η συναισθηματική κατάσταση του ατόμου
  • οι καταχρήσεις

Σύμφωνα με μελέτες, τα καταθλιπτικά άτομα με πιο αυξημένες πιθανότητες για αυτοκτονία είναι αυτά που :

  • μιλούν συχνά ή σκέφτονται τον θάνατο
  • νιώθουν αβοήθητα / αδύναμα / απελπισμένα
  • έχουν έλλειψη ενδιαφέροντος για όλα (ακόμα και για πράγματα που στο παρελθόν τα γέμιζαν χαρά)
  • προκαλούν συνεχώς την τύχη τους
  • μειώνουν τις επαφές ακόμα και με αγαπημένα τους άτομα
  • παρουσιάζουν απότομες μεταπτώσεις στη διάθεσή τους
  • δηλώνουν συχνά πως “θέλουν να φύγουν”
  • αναζητά και συζητά τρόπους θανάτου

Αντιμετώπιση και θεραπεία της κατάθλιψης

Δεν είναι όλα τα περιστατικά κατάθλιψης ίδια ! Για τα σοβαρά επεισόδια κλινικής κατάθλιψης όμως, η παρακολούθηση από έναν ειδικό ψυχίατρο, καθώς και η χορήγηση της κατάλληλης φαρμακευτικής αγωγής, είναι επιβεβλημένα !

Τα πιο συνήθη αντικαταθλιπτικά που χορηγούνται από τους γιατρούς, ανήκουν σε αυτές τις τρεις κατηγορίες :

  • τους εκλεκτικούς αναστολείς επαναπρόσληψης της σεροτονίνης (ή αλλιώς SSRI)
  • τα τρικυκλικά αντικαταθλιπτικά (ή αλλιώς TCA)
  • και τα μη-στεροειδή αντι-φλεγμονώδη (ή αλλιώς NSAID)

Τα πιο ελαφριά περιστατικά κατάθλιψης, μπορούν να αντιμετωπιστούν και με την κατάλληλη διατροφή ή με κάποια βότανα της φύσης.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Η μεσογειακή διατροφή που είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, αλλά κσε σε πολλά ψάρια και θαλασσινά, θεωρείται η πιο υγιεινή αλλά και η ιδανικότερη για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης !

Ποια φυσικά προϊόντα νικούν την κατάθλιψη ;

  • το βαλσαμόχορτο
  • τα οστρακοειδή
  • τα όσπρια
  • οι ξηροί καρποί
  • τα ψάρια (κυρίως τα λιπαρά ψάρια)
  • το σαφράν
  • το avocado

Related Posts

Comments are closed.