Μήπως για τις αϋπνίες σου δε φταίει … ο καφές ;;;

July 10, 2017 Comments Off on Μήπως για τις αϋπνίες σου δε φταίει … ο καφές ;;;
Μήπως για τις αϋπνίες σου δε φταίει … ο καφές ;;;

Πόσες φορές δεν έχεις περάσει ξάγρυπνος το βράδυ, να κοιτάς το ταβάνι και να στροφογυρνάς στο κρεβάτι ;

Πόσες φορές δε σκέφτηκες να κόψεις τον καφέ για να μπορέσεις να κερδίσεις τον χαμένο σου ύπνο … αλλά μάταια ;!

Πόσες φορές δεν σηκώθηκες το πρωί κουρασμένος και εξαντλημένος για να πας στη δουλειά από μια ολόκληρη νύχτα αϋπνίας και υπερέντασης ;

Σίγουρα η πρώτη σκέψη και προφανής εξήγηση για τις νύχτες ατελείωτης αϋπνίας αποτελεί η καφεΐνη και φυσικά ο καφές. Στην προσπάθειά σου να ξανακερδίσεις τον χαμένο σου ύπνο έκοψες την καφεΐνη (και ξεκίνησες τον καφέ χωρίς καφεΐνη – decaf), σταμάτησες την βραδινή σωματική άσκηση που σου προκαλούσε υπερένταση, έκοψες ακόμα και την τηλεόραση πριν κοιμηθείς και προτίμησες ένα λογοτεχνικό βιβλίο που θα σε ηρεμούσε και θα σε έβαζε πιο εύκολα σε κατάσταση ύπνου … αλλά και πάλι αποτέλεσμα ΜΗΔΕΝ !

Τι φταίει λοιπόν και δεν κοιμάσαι ;

Είναι η καφεΐνη υπεύθυνη για τις αϋπνίες σου … ή μήπως όχι ;

Ποιος ο ρόλος του καφέ για τη δυσκολία σου να κοιμηθείς ;

Είναι ο μόνος υπεύθυνος ή μήπως υπάρχουν και άλλοι … πιο “ύπουλοι” φταίχτες για την υπερένταση που νιώθεις τα βράδια ;

Όπως ήδη αναφέραμε, ο καφές, είναι η προφανέστερη λύση – άρα και το πρώτο μας μέλημα είναι να τον περιορίσουμε ή ακόμα και να τον κόψουμε τελείως όταν οι αϋπνίες κάνουν αισθητή την παρουσία τους ! Όταν όμως το πρόβλημα δεν λύνεται παρά τον περιορισμό της καφεΐνης … τότε τι πραγματικά φταίει ;

Το λάθος μας ξεκινάει από αυτό ακριβώς το σημείο … ο συσχετισμός του καφέ με την καφεΐνη είναι απόλυτα λογικός αλλά δεν είναι απόλυτα σωστός ! Μπορεί η καφεΐνη να είναι άμεσα συνδεδεμένη στο μυαλό μας με υτον καφέ … αλλά στην πραγματικότητα δεν περιέχεται ΜΟΝΟ στον καφέ, αλλά και σε πολλά ακόμα τρόφιμα της καθημερινότητάς μας !

Για πολύ κόσμο, η καφεΐνη (και συγκεκριμένα ο καφές), αποτελεί έναν τρόπο να διατηρούν όλη την ημέρα (και ειδικότερα στην εργασία τους) την ενέργεια που χρειάζονται ώστε να είναι αποδοτικοί και δημιουργικοί. Οι πολλές ώρες εργασίας την κάθε ημέρα σε συνδυασμό με τις πολλές απαιτήσεις και υποχρεώσεις που επιβάλλει η εργασία είναι πολύ κουραστικές και προκαλούν φθορά στο σώμα αλλά και στο πνεύμα. Ο καφές σε αυτό το σημείο δίνει λοιπόν στο άτομο την αίσθηση της δύναμης, της εγρήγορσης, της ενέργειας και της ζωντάνιας που απαιτείται ώστε να ανταπεξέλθει σε όλες αυτές τις απαιτήσεις της καθημερινότητας και τον βοηθάει να διατηρεί “άγρυπνο” τον εγκέφαλό του !

Η ανάγκη αυτή του ανθρώπου για μια “ώθηση” δύναμης καθημερινά είναι που οδηγεί μερικές φορές κάποια άτομα και σε εξάρτηση – εθισμό στον καφέ, με αποτέλεσμα να βιώνουν δυσάρεστες παρενέργειες λόγω υπερβολικής κατανάλωσης καφεΐνης … μια εκ των οποίων είναι και η αϋπνία.

Ποια άλλα “ύπουλα” τρόφιμα … στερούν τον ύπνο σου ;

Νο 1 : Ο καφές χωρίς καφεϊνη (ντεκαφεϊνέ)

Ο καφές χωρίς καφείνη, μπορεί να συνηθίζεται να ονομάζεται “ΧΩΡΙΣ ΚΑΦΕΪΝΗ” αλλά στην πραγματικότητα είναι με σημαντικά λιγότερη ποσότητα καφεΐνης … και όχι τελείως απαλλαγμένος από αυτήν !

Νο 2 : Το τσάι

Το τσάι (περισσότερο το μαύρο τσάι και λιγότερο το πράσινο τσάι) περιέχουν μια ουσία που ονομάζεται τεΐνη και που είναι αντίστοιχη της καφεΐνης … και φυσικά με τις ίδιες συνέπειε στον ύπνο μας !

Νο 3 : Η σοκολάτα

ΚΑΙ ΟΜΩΣ !!! Η καφεΐνη δεν εμπεριέχεται μόνο στους κόκκους του καφέ αλλά και στους κόκκους του κακάο. Προσοχή λοιπόν στην υπέρβολική κατανάλωση σοκολάτας, αφού εκτός από τη ζυγαριά σας … θα επηρεάσει και τον ύπνο σας !

Νο 4 : Τα ενεργειακά ποτά

Το λέει και το όνομά τους ! Τα “ενεργειακά” ποτά έχουν σκοπό να τονώσουν τα επίπεδα της ενέργειάς σου και να σε γεμίσουν με δύναμη για μια αποδοτική προπόνηση. Για τον λόγο αυτό περιέχουν διάφορα συστατικά – μεταξύ των οποίων και καφεΐνη – που στοχεύουν τόσο στην επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού κατά την προπόνηση όσο και στην καλύτερη απόδοσή του από πλευρά ενέργειας !

Νο 5 : Τα παυσίπονα

Πολλά παυσίπονα χάπια περιέχουν ποσότητα καφεΐνης που μπορεί να επηρεάσουν την ποιότητα του ύπνου. Διαβάστε προσεκτικά τις οδηγίες των φαρμάκων που καταναλώνετε και εντοπίστε το προϊόν που διαταράσσει τον ύπνο σας.

Νο 6 : Το guarana

Το guarana είναι ένα εξωτικό φρούτο που το εντοπίζουμε και σε πολλά διατροφικά συμπληρώματα αδυνατίσματος ή ακόμα και σε προϊόντα ενίσχυσης του οργανισμού και πολυβιταμίνες. Έχει ισχυρή διεγερτική δράση που οφείλεται σε ποσότητα καφεΐνης που περιέχει το ίδιο το φρούτο και λειτουργεί ως διεγερτικό του ΚΝΣ (Κεντρικού Νευρικού Συστήματος). Για τον λόγο αυτό αντενδείκνυται η χρήση αυτών των συμπληρωμάτων διατροφής το βράδυ … αφού μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τον ύπνο !

Related Posts

Comments are closed.