Διατροφή σύμφωνα με την … ηλικία !!!

October 4, 2016 Comments Off on Διατροφή σύμφωνα με την … ηλικία !!!
Διατροφή σύμφωνα με την … ηλικία !!!

Μια ζωή σε εξέλιξη …

Γεννιόμαστε και μεγαλώνουμε … και η ζωή μας αλλάζει χρόνο με το χρόνο ! Άλλα πράγματα μας αρέσουν, άλλα πράγματα απεχθανόμαστε, άλλες ανάγκες έχουμε στην καθημερινότητά μας … και σίγουρα άλλες ανάγκες έχουμε και στη διατροφή μας ! Σαν παιδιά η διατροφή μας υπακούει άλλους κανόνες και άλλους κανόνες ως ενήλικα άτομα.

Τι συμβαίνει όμως στα 20 και τι στα 60 μας χρόνια ;

Παραμένουν ίδιες οι διατροφικές μας συνήθειες ;

Εξελίσσεται και στην ενήλικη ζωή μας η διατροφική μας καθημερινότητα ;

Η διατροφή μας πρέπει πάντα (σε οποιαδήποτε ηλικία και αν βρισκόμαστε) να διέπεται από κάποιες βασικές αρχές, όπως :

  • την χρήση αγνών και φρέσκων υλικών
  • την αποφυγή συντηρητικών και άλλων χημικών ουσιών
  • τις υπερβολές στην κατανάλωση (ή μη κατανάλωση) τροφών
  • την ισορροπία των υλικών (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη & φυτικές ίνες) σε κάθε γεύμα της ημέρας

Οι ανάγκες μας ανά … δεκαετία

Νο 1 : Η δεκαετία των 20 (ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ)

Αν υπάρχει κάτι που μας χαρακτηρίζει στην δεκαετία των 20 χρόνων μας, αυτό είναι σίγουρα η αστείρευτη ενέργεια ! Όσες και να είναι οι υποχρεώσεις και οι δραστηριότητες με τις οποίες καταπιανόμαστε, οι αντοχές μας φαίνεται να μη μας εγκαταλείπουν ποτέ. Πολλές φορές, την κοπιαστική καθημερινότητα, την διαδέχονται νύχτες ξέφρενων πάρτυ … και ξανά όλο από την αρχή !

Η διατροφή μας στην ηλικία αυτή συνήθως δεν υπακούει σε κανόνες ! Είναι άστατη όπως άστατη είναι και η καθημερινότητά μας ! Το στομάχι δείχνει να μπορεί να χωνέψει ακόμα και πέτρες και είναι ανθεκτικό και σε καουχίες όπως υπερβολική κατανάλωση κακής ποιότητας φαγητού ή παντελής έλλειψη φαγητού για μεγάλο χρονικό διάστημα ! Το στομάχι μας είναι κάτι σαν “φαντάρος” στην ηλικία των 20 !

Ωστόσο, αν και ο οργανισμός μας φαίνεται να είναι έτοιμος να υποστεί οποιαδήποτε “καψώνια”, χρειάζεται συγκεκριμένη διατροφή με έμφαση σε συγκεκριμένα συστατικά όπως :

  • τα ψάρια
  • το κόκκινο κρέας (όπως το μοσχάρι)
  • τους ξηρους καρπούς και τους σπόρους
  • τα όσπρια
  • τα προϊόντα ολικής άλεσης

Νο 2 : Η δεκαετία των 30 (ΜΙΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ)

Η δεκαετία των 30 μοιάζει πολύ με την δεκαετία των 20 χρόνων μας, μόνο που χαρακτηρίζεται από περισσότερη λογική και λιγότερες κρεπάλες. Ο οργανισμός μας παραμένει σε “μεγάλα γκάζια” και εξαιρετικά αποδοτικός, μόνο που έχουμε πλέον απαλλαχθεί από την απερισκεψία της νιότης και μπορούμε να διοχετεύσουμε όλη αυτή την ενέργεια πιο στοχευμένα !

Ειδικά οι γυναίκες αρχίζουν να σκέφτονται την δημιουργία οικογένειας και την απόκτηση ενός παιδιού, και η διατροφή τους θα πρέπει φυσικά να ακολουθεί το πλάνο αυτό ! Μερικά από τα πιο αναγκαία συστατικά είναι τα ακόλουθα :

  • τα λαχανικά
  • το φυλλικό οξύ
  • τους ξηρούς καρπούς
  • τα προϊόντα ολικής άλεσης
  • τα φρούτα

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Σημαντική είναι η χαμηλή κατανάλωση νατρίου (αλατιού) σε αυτή την ηλικία !

Νο 3 : Η δεκαετία των 40 (ΟΠΩΣ ΣΤΡΩΣΕΙΣ ΘΑ ΚΟΙΜΗΘΕΙΣ)

Ουσιαστικά η δεκαετία των 40 ακολουθεί τον πρότερο βίο μας ! Εάν έχουμε χτίσει έναν γερό και υγιή οργανισμό μέχρι την δεκαετία των 40, μπορούμε με λίγη άσκηση και μια καλή διατροφή να είμαστε σίγουροι για έναν γερό οργανισμό ! Από την δεκαετία των 40, οι γυναίκες, οδεύουν προς την εμμηνόπαυση, σημείο σταθμός στη ζωή τους, που πρέπει να υποστηριχθεί και με την κατάλληλη διατροφή. Μερικά απαραίτητα συστατικά είναι τα ακόλουθα :

  • τα λιπαρά ψάρια
  • η βιταμίνη Β
  • τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • οι ξηροί καρποί και οι σπόροι
  • τα όσπρια
  • τα αυγά
  • τα Ω-3 λιπαρά οξέα

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Μεγαλώνοντας σημαντικός είναι ο περιορισμός κατανάλωσης ζάχαρης !

Νο 4 : Η δεκαετία των 50 (ΤΙ 40, ΤΙ 45, ΤΙ 50)

Η δεκαετία των 50 δε φαίνεται να διαφέρει σε τίποτα από την δεκαετία των 40 … εκτός ίσως από λίγη περισσότερη προσοχή στη φυσική κατάσταση (η οποία φαίνεται να μας εγκαταλείπει ταχύτερα πλέον όσο εγκαταλείπουμε την σωματική άσκηση).

Νο 5 : Η δεκαετία των 60 και άνω (ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΙΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΕΣ ΑΓΩΓΕΣ)

Μεγαλώνοντας διάφορα προβλήματα υγείας προκύπτουν και διάφορες φαρμακευτικές συνταγές μας επιβάλλονται, με αποτέλεσμα ο γιατρός μας να καθορίζει πλέον τι πρέπει και τι δεν πρέπει να τρώμε.

Αυτό που είναι βέβαιο ότι είναι αναγκαίο σε αυτή την ηλικία είναι :

  • η βιταμίνη D

Related Posts

Comments are closed.