Να πάω γυμναστήριο ή μήπως καλυτερα να κοιμηθώ ;;;

August 10, 2015 Comments Off on Να πάω γυμναστήριο ή μήπως καλυτερα να κοιμηθώ ;;;
Να πάω γυμναστήριο ή μήπως καλυτερα να κοιμηθώ ;;;

Πρωινό ξύπνημα για … γυμναστική ;

Το πρωί ξυπνάς για να πας να γυμναστείς λίγο … ή μήπως το ρίχνεις στον ύπνο ; Τι θεωρείς σημαντικότερο, να κερδίζεις έστω και μόνο μια ώρα παραπάνω ύπνου ή να αφήσεις το κρεββάτι σου και να κερδίσεις μια καλή φυσική κατάσταση ;

Το πρωινό ξύπνημα είναι βάρβαρο πράγμα … το πρωινό ξύπνημα για γυμναστική όμως είναι ακόμα πιο βάρβαρο ! Σου φαίνεται αδιανόητο να αφήσεις το κρεββάτι σου για να προλάβεις μια ώρα γυμναστικής πριν πας στη δουλειά σου ! Και με όλες τις έρευνες που τονίζουν και ξανατονίζουν πως πρέπει να κοιμόμαστε τουλάχιστον 8 ώρες σε καθημερινή βάση για να διασφαλίσουμε την υγεία μας … τι σύμβαίνει λοιπόν με αυτές ;

Τελικά μήπως βάζουμε λάθος προτεραιότητες ; Μήπως να επανεξετάσουμε το θέμα του … ύπνου ;

(!!!) : Όλοι οι γιατροί που τονίζουν πως πρέπει να δίνουμε μεγάλη σημασία όχι μόνο στο ωράριο του ύπνου μας αλλά και στην ποιότητά του, έχουν απόλυτο δίκιο ! Ο καλός ύπνος παίζει καταλυτικό ρόλο για τον οργανισμό μας !

Ο ανεπαρκής και κακός ύπνος όμως δεν επιδρά μόνο στην υγεία του ατόμου αλλά και στην σωματική του κατάσταση. Όσο παράλογο και αν ακούγεται, σε κάποιο βαθμό, ο κακός ύπνος μπορεί να επηρεάσει τον σωματότυπο του ατόμου και το σωματικό του βάρος !

(!!!) : Φαίνεται από πάρα πολλές έρευνες, πως ο ύπνος, επιδρά μέσω του εγκεφάλου στην γενικότερη λειτουργία ολόκληρου του σώματος. Πιο συγκεκριμένα μάλιστα, έχει αποδειχθεί πως σχετίζεται άμεσα η ποιότητα του ύπνου με την ορμονική κατάσταση του ατόμου !

Ποια η σχέση όμως των ορμονών με το σωματικό βάρος και πώς μπορεί ο κακός ύπνος να οδηγήσει στην παχυσαρκία ;

(!!!) : Ο ανεπαρκής ύπνος έχει άμεση επίδραση στην ορμονική δραστηριότητα του οργανισμού του ατόμου, γεγονός που συνεπάγεται και άμεση επίδραση στην όρεξή του !

Η ΕΡΕΥΝΑ :

Μια έρευνα που έγινε το 2004 και που δημοσιεύθηκε online στο Public Library of Science κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που κοιμόντουσαν λιγότερο από επτά ώρες κάθε βράδυ κατανάλωναν τελικά πολύ περισσότερη τροφή και επίσης (ως συνέπεια αυτού) ζύγιζαν και πολύ περισσότερο από εκείνους που κοιμόντουσαν κανονικά 8 ώρες ή και περισσότερο.

Ουσιαστικά, αυτό που διαπίστωσαν οι ερευνητές, ήταν πως όσο λιγότερο κοιμόντουσαν τα άτομα, τόσο πιο μεγάλη ήταν η όρεξή τους και τόσο πιο αυξημένο τελικά ήταν το σωματικό τους βάρος ! Τι όμως συνδέει τα επίπεδα της όρεξης και τις τάσεις βουλιμίας με τον ύπνο ;;;

Ελέγχοντας τον ύπνο μας μπορούμε να ελέγξουμε το σωματικό μας βάρος ;

Ουσιαστικά υπάρχουν 2 βασικές ορμόνες στον οργανισμό που είναι υπεύθυνες για την όρεξή μας και για το αν παχαίνουμε … Η μία ορμόνη ονομάζεται λεπτίνη και η άλλη ορμόνη ονομάζεται γκρελίνη !

(!!!) : Η λεπτίνη (η ορμόνη δηλαδή που εκκρίνεται από τα λιποκύτταρα μας) και η γκρελίνη (η ορμόνη που εκκρίνεται στο στομάχι μας), είναι δύο ορμόνες που λειτουργούν ως ρυθμιστής στο σώμα μας ώστε όλα να κυλούν ομαλώς και να μην παρουσιάζουμε εξάρσεις λαιμαργίας.

Όταν όμως δεν συμπληρώνουμε αρκετό ύπνο, τα επίπεδα της λεπτίνης στο σώμα μας μειώνονται αισθητά και τα επίπεδα της γκρελίνης αυξάνονται αντίστοιχα.

Αποτέλεσμα ;;; Αύξηση της όρεξης … δηλαδή αύξηση των μερίδων φαγητού προς κατανάλωση … δηλαδή ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ !!!

Related Posts

Comments are closed.